Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
В Опорному закладі освіти «Чернівецький ліцей №2 Чернівецької селищної ради» створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме:
• заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами;
• у закладі забезпечений безперешкодний доступ до першого поверху приміщення ліцею навчального корпусу N1 (наявні 2 пандуси, облаштовано 2 санітарні кімнати) для осіб з особливими фізичними потребами.
• східці для організації безпечного переміщення дітей обладнані поручнями;
• виконано ремонт туалетів.
• виконано капітальний ремонт класних кімнат та основного корпусу ліцею.
• доступна їдальня на 90 місць
• в ліцеї функціонує кабінет інклюзивного навчання, діє професійна психолого-педагогічна команда.
• ліцей має кількарічний досвід впровадження інклюзивного навчання. Інклюзивне навчання передбачає створення такого освітнього середовища, яке відповідає потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.
• на навчальний рік розробляється індивідуальна програма розвитку. Двічі на рік (за потребою частіше) переглядається з метою її коригування. Зокрема, коли у дитини виникають труднощі у засвоєнні визначеного змісту навчального матеріалу, чи навпаки виникає необхідність перейти до наступного рівня складності виконання завдань. Навчальний процес здійснюється диференційовано за навчальними програмами, підручниками, посібниками, рекомендованими МОН.
• особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечує асистент вчителя, який бере участь у розробленні та виконанні індивідуальних навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Індивідуальний навчальний план визначає перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмета за роками навчання, та тижневу кількість годин.
• усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч.
• при оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темного кольору, стелі, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення.
У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
• Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.